torsdag, juni 04, 2009

SPÅR LYDNAD + LYDNAD

I går va vi hos Fia å spåra & jobbade lydnad, Fia gick ett spår & ett upptag till Hille. Körde lydnad medans spåren låg. Hille gick fint, bra med nytt ställe Fia har en appelplan hemma.
Framåts.. gick riktigt bra. Kan inte säga dessamma om spåret, nästan samma arbete som igår.
Snurrra å for hit å dit, tog sig dock till slutet. Upptaget gick han ut 1m sen stannade han å nosa, men va i h..vete sa jag då så skicka iväg honom igen, vart det jättebra. Fia tyckte jag tog i lite mkt, men så får man inte göra bara. Spåret då, ska lägga ett själv nästa vecka så att jag får se vad som är fel, har han kanske noskvalster? Han har aldrig spårat så här.
Hille hittade några apporter, då blir han så glad. På kvällen träffade vi DMlaget för träning i Hallsberg, vilken bedrövlig appelplan oklippt på endel samt klippt när gräset va högt så det ligger stora tover. Ja ja det gick ju å träna iallafall. Hille gick jättebra här oxå. Är SÅ nöjd med honom, fin apportering samt ett kalasfint skall.
Framåts.. va riktigt ok, visst det är en del att jobba med än, men det blir bättre å bättre, samt att jag va nöjd med att vi va på ett nytt ställe. I kväll blir det klubben för att träna igen. Sista passet före söndagens DM. Oj oj va ska jag då göra på dagarna, får väl försöka städa lite.
Carro tar studenten nästa Fredag så det finns endel att göra. Vi ska fira de här hemma så det blir lite folk här då. Enda barnet av 5 som tar studenten, ska bli så kul att få möta henne på skolan med blommor å annat.

2 kommentarer:

  1. Men Hille då, du kan ju spåra! Vi får hoppas det är nån tillfälligt svacka bara...

    SvaraRadera
  2. Hur är det med huvudet? Bättre hoppas jag! Ha det gott!

    SvaraRadera