måndag, november 29, 2010

SMÄRTA & TACKSAMHET

En vecka har gått sen Hille lämnade oss, en vecka fylld med smärta, sorg & saknad.
Det går inte med ord att beskriva hur jag känner det. Hille tog en det av mitt hjärta med sej när han flyttade till himlen. Men jag vet att vi tog rätt beslut, när jag hämtade urnan sa han att Hille va väldigt skör. Så det va bara en tidsfråga innan han skulle bryta ett ben eller få andra skelett skador. Vi vet ju inte vad för sjukdom han drabbats av, mer än hans allergi.
Alla våra rutiner, saknar så enormt, ingen viftande glad svans, ingen nospuss när jag kommer hem. Bara en enorm tomhet. Det finns dagar när jag känner att jag kunde ha följt med Hille till en ny värld, men jag vet oxå att smärtan kommer att mildras.
Jag är så tacksam att få haft Hille i mitt liv, han har berikat de från första stund.
Han va ju bara min, ingen annan betydde nått för Hillekillen, DU Å JAG MATTE.
DU KOMMER ALLTID ATT HA EN EGEN PLATS I MITT TRASIGA HJÄRTA HILLE.

10 kommentarer:

  1. Om det bara fanns något man kunde göra för att hjälpa... om det bara fanns något att säga för att lindra... Men det tar den tid det tar och snart kommer sorgen att övergå till de ljuva minnen du har tillsammans med Hille... Och som vi så många kan tilläga... Been there, done that... Finns inte chans att kunna förklara för icke djurlovers hur det känns att behöva lämna sin bästa vän. Men många av oss runt dej känner din smärta Lena. Vi vet! Kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet!!!!

    SvaraRadera
  3. Hej. Vill börja med att beklaga sorgen :( Det var fint skrivet av dig. Sitter med en klump i hjärtat och tårarna rinnandes. Tänker på er och på när den dagen kommer till oss, när ja ska behöva ta bort Hector. Eftersom han har massa sjukdommar så kan den dagen komma när som helst för oss oxå :'( Kramar från oss

    SvaraRadera
  4. man gråter när man läser detta så fint skrivet. förstår att du saknar honom oerhört mycket. många styrke kramar till dig kram bibbi

    SvaraRadera
  5. Det blir bättre, men det tar tid. jag antar att Hille var Den hunden för dig, precis som Chock var för mig. Vi visste båda att tiden skulle komma alldeles för tidigt. Jag önskar dig lycka till med vad du än bestämmer dig för att göra med hund i framtiden. Du kommer aldrig att få en Hille igen, och den platsen i ditt hjärta kommer aldrig att ersättas av någon annan, men vl en ny plats!
    Sköt om dig Lena! Kram Shadya

    SvaraRadera
  6. Fick ta bort min 3 åriga schäfer i somras så jag vet hur det känns! så sorgligt...Stor Kram till dig Susanne

    SvaraRadera
  7. A lovely looking dog anyway if you need a plumber these guys are good www.londonplumbers.co.uk

    SvaraRadera
  8. Hej

    Rörande läsning. Fick rysning för vi kommer uppleva samma en dag med Emma. Ingen stannar för evit. Beklagar också sorgen.

    SvaraRadera
  9. Sé que a veces me gusta el hecho de por qué las cosas ahora estoy pensando qué este blog es tan agradable

    http://www.myshop.com.pk/smartphone-mobile/samsung-mobile

    SvaraRadera