lördag, augusti 15, 2009

SPÅR IGEN

I dag åkte vi till Fia, Hille fick ett spår som Fia gått i hästhagen vidare ut i skogen. Hille tyckte det va jättekonstigt att spåra på gräsmatta, men det gick de oxå. Snurrade i vinklarna som vanligt jag står still å väntar tills han redigt ut vinkeln, han blir lite undrande när jag står still. Men det får han vänja sig med. Han fixade sitt spår å plockade sina apporter. Sen åkte vi hem å Hille fick sin dusch, samt klovård.
Ser en ljusning på hans tassar, dom ser mkt bättre ut i dag, så Surolanet har hjälpt. Surolan är öronmedel igentligen, innehåller lite kortison. Vi fortsätter att ha skorna på även om tassarna är bättre för skinnet är ömtåligt, så att det inte blir värre av att vi spårar. Måste bara skryta "lite" jag har cyklat 5,5 mil denna vecka, är så nöjd.
Det blir ju inga promenader med Hille nu så då får jag mortionera på egen hand.
Hille fick dra vikte i dag, han tycker det är ganska kul, bra att bibehålla hans muskler på nått sätt.

1 kommentar:

  1. Jisses vilken motionär du blivit! Hade jag aldrig orkat! Skönt att Hilles tassar börjar bli bättre. Kanske äntligen en medicin som hjälper, vi håller tummarna för det i alla fall.

    SvaraRadera