lördag, april 03, 2010

PÅSK

Oj vilka härliga dagar vi har haft, i går morse cyklade jag upp i skogen & la ett spår.
Hille vart jätteivrig när jag släppte på, iväg utan riktigt kolla vilket håll han skulle åt. Väl på spåret gick det fint. På dan kom alla barn & barnbarn hem & åt påskmat. Jag fick vara mormor/ farmor hela em & kvällen, så goa små sessor. En promis med alla hundar han jag oxå med. Vittra hade mkt lukt i näsan, for hit & dit tur hon inte får vara lös= hon jagar.
I dag hämtade jag upp Lilli med föräldrar för återbesök på USÖ BB, dom har haft permission.
Lill pluttan har varit duktig & ökat bra i vikt så dom vart utskrivna= jätteskönt.
Vi åkte ut i skogen på em, gick en sväng sen fick Hille leta saker.
Titta matte vad jag är duktig, har hittat Nasse.Jätte bra har han jobbat, gömde sakerna under lite ris, men han hittade på en gång.
Det är gott & knapra på ben, fin belöning.

Har hittat Blåsippor ute i våran skogsdunge.


Vilken dag, 13 g varmt har vi haft i dag. Har suttit & njutit i solen:)




2 kommentarer:

  1. MUITO POÉTICO VALEU!

    SvaraRadera
  2. Anonym4/04/2010

    Men ni har ju inge snö alls.... Här går det inte att komma ut i skogen en.... Bara på Åsen här .... Men snart så är snön ett minne blått..hoppas jag!! Kram

    SvaraRadera