måndag, oktober 26, 2009

ELITPASS

Ja gisses va vi har legat i idag. Det såg ju inte så ljust ut i morse, så vi tittade på tv & deppade efter frukosten, hade ju tänkt åka till skogs & spåra. Fram på fm så tog jag mej i kragen, va fanken gör lite regn, så på med kläderna, kan ju säga att Hille inte vart ledsen, han tala å tala"äntligen matte" tror jag ha sa. Iväg till Blåberga & la både spår & ett upptag. Promenad medans vi vänta på en bra liggtid. Vi gick runt Blåberga så vi hamnade i krossgropen, Hille tycker det är så kul att springa där i sanden, sög nog i tassarna i dag=tungsprunget.
Vi tog upptaget först, skitbra, ut å valde rätt håll. Sen vart det spårets tur, började bra sen vart han hög i näsan, så då tog det stopp i linan, han vart ju undrande såklart, du ska spåra sa jag precis som om han fattar vad jag säger. Men det kanske han gjorde för när han fick gå vidare så va näsan nere. Alla pinnar med så nöjd är jag då. Det va ju en av orsakerna till att jag började med gottaspår. Det går i ett mkt lugnare tempo oxå. Hille va lite trött & flåsig efter spåret, så då passade det med ett upplet. Vallade en större ruta på 30*50m. La 2 saker på väster kanten som va intill en bergvägg, knöligt kant med stenar & buskar. Han drog direkt ut till vänster, så tokigt då. Fick han ju komma tillbaks & fundera på om det vart bra. Nästa skick rakt ut= kalas.
Han plockade sakerna efter varann, skickade honom i tom ruta några ggr. På höger kanten så kastade jag in en sak när han va på väg ut, så den fick han på väg in. Åter ett mkt bra jobb Hillekillen. När vi kom hen så vart det dusch för oss båda, ja inte ihop då. Tror inte Hille va så trött, han tyckte vi skulle leka efter duschen, men se det skulle vi inte, nu får du vara nöjd för i dag. Matte skulle iväg till Ikea med Malin & Basse, SHOPPING

1 kommentar:

  1. Låter som en bra dag! Gjorde du några fynd på IKEA?

    SvaraRadera