lördag, oktober 10, 2009

TREVLIG DAG MED "TANTERNA"

Tänk att det kan vara så trevligt i skogen, sällskap & fika. Ja å arbete oxå så klart. I dag la vi spår i knottebo, åkte sen till Blåberga, kaffepaus innan vi drog igång uppletet. En korridor, ca:20* 50m. Hille fick 4 saker som jag inte visste var dom låg. 4 skick 4 saker, ja han är bara för fantastiskt bra med sin näsa. För att få en utmaning så gick Britt med Keaton i rutan, meningen va att han skulle kissa, men nej då det ville han inte. Britt la en sak i en Enbärsbuske, väl instoppad. Visste inte var den va heller, valde att skicka mitt i rutan, bingo, Hille fixade den med.
Har fått för mej att jag behöver gör det svårt ibland, Hille hittar ju sakerna så lätt. När man kommer ut på tävling är det ju inte så himla enkelt, då är det ju bra om hunden kan vara lite uthållig. Anna-Karin tipsade om att valla full ruta men att lägga sakerna i korridor ändå. Varför jag vill hänga kvar i min korridor är för att jag vill att Hille ska veta att rakt ut från mej finns det saker, leta där. Oxå för att få raka skick. Spåret gick oxå bra, gotter i mellanåt, spårade med ett lugnt tempo. Så Ipospåren har gjort nytta. Tack för idag TJEJER. Kul att Anna-Karin & Britt va med, kul att Monica är å visit.
När jag kom hem så hade Carro gjort en äppelpaj, mums. Sen skulle hon laga mat, men det slutade med att hon fixade sig ett hål i handen. Hon skulle ta isär frysta hamburgare med en kniv?? inte så klokt. Kan ju säga att det va blod överallt, bänken, skåpen & golvet, det vart till att lägga en stas. Tur att man inte är helt bortkommen i sammanhanget. Det slutade väl, men stackars Carro fick en chock av allt blod. Härligt med Lördagar. Ha de gott ni där.

1 kommentar:

  1. Tur att du nämnde att vi fick bli kallade TJEJER
    i sista meningen. Hälsning från "TANTERNA"

    SvaraRadera