fredag, oktober 23, 2009

SAMARBETE & UPPDATERING

Riktigt jobbit att vakna i dag, känns som om det aldrig vart ljust. Nåväl vi kom ut på promenad till slut iallafall. Hille får vänta medans jag grejar i blåbersriset, minileta är så kul, svansen går som en propeller, blir intensiv så till slut hittar han grejen som jag nästan grävt ner. Upp på stenen å vänta på nästa komando, ligg & sitt igen.
Sen provar vi å släpper hunden lös, å se där redan så vill han ha koll om jag ska hitta på nått mera.

Sötaste Hillekillen
En sväng till klubben för att lämna gotter till lottningen i morn. Tänkte städa, men det va nån snäll en som redan gjort det. Så då hann vi träna lite i stället. F,sändande, stegen, inkallning med stå & fjärren. I dag satte jag ut bollarna så att han inte ska gå & vända sej om så mkt. Stegen mkt bra, han har ju haft lite för bråttom förut. Inkallningen, han har ju sån fart så ställandet blir ju lite lång, samt att jag har tillåtit det för att jag inte har vetat om det gör ont i hans tassar. Men nu så är tassarna så bra att vi får jobba på ett snabbare ställande, fixade ett fint ställande. Det gäller ju att dom reagerar på en gång när komandot kommer. Fjärren lika fin i dag som i lördags. En kort promis oxå. Nya fodret funkar fortfarande bra, han har ätit det sen i måndags, skönt om det funkar så han kan äta bara det sen.
Innan vi åkte hem fick Hille testa Agititybanan, skitkul sa han, några tunnlar, några hopp i sicksack & några hinder till. Ja skoj hade vi båda.



2 kommentarer:

  1. Ja vi får hoppas att det nya fodret funkar, så du slipper hålla på och koka eget. Vi ses i morgon!

    SvaraRadera
  2. Men det bor ju en liten agilitydjävul i dig och Hille!!! Vore ju kul att se er på banan någon gång. Hoppas också att fodret funkar, så Hillemannen får vara frisk och pigg!

    SvaraRadera