torsdag, februari 18, 2010

EJ BRA & MKT BRA

Jag har varit trött & hängig en längre tid, fick tid till läkaren i dag. Togs en massa prover, fick även medicin för magkatarr & order att ta det lugnt= stressa inte, jo det är ju därför jag går hos en beteendevetare som ska lära mej hur man gör när man tar det lugnt när jag gör nått.
Samt kunna hantera sinnes stressen.
Vi har haft en lyckad träning även i dag. Gjorde nått nytt i fjärrträningen, stog på knä framför liggande Hille, la bollen snettframför honom & körde stå, han va så focuserad på bollen att han stod blickstilla tills jag klickade= HURRA. Vi tränade även hålla apport även om jag jag tar i apporten, han höll i tills jag sa loss. En jättelyckad träning, skönt att kunna bryta negativt sinne till possitiv träning. jag som inte skulle träna sa läkaren????????
Det är ju det som gör mej glad & inte stressad, jag är ju inte ens stressad eller nervös när jag tävlar. I morn blir det mera kul kul=AHhallen i Karlskoga.

2 kommentarer:

  1. Anonym2/19/2010

    Känner igen mig i stressen.... Träna hund gör en avstressad :) Kram och Krya på dig!!

    SvaraRadera
  2. Anonym2/19/2010

    Träna hund är världens bästa medicin!!

    / Helén D&B

    SvaraRadera